یک فیلمفارسی شیک و مدرن!

ساخت وبلاگ
چرا «آینه بغل» با وجود فیلمنامه ضعیف و موقعیت های تکراری مورد توجه قرار گرفته است؟ آینه بغل را باید برآمده از سریال «عاشقانه» دانست نه از حیث مفهومی و محتویی که از لحاظ عناصر و مولفه های اجرایی و فضاسازی. منوچهر هادی با تکیه بر دستاوردهای عاشقانه، رگ خواب مخاطب عام را پیدا کرده و با شیک سازی تصویری (نه زیبایی شناسی بصری) و خلق فضای لاکچری به علاوه کمی طنز و کمدی به همراه مفاهیمی مثل عشق و خیانت و حریم شخصی، پای مخاطب را به سینما می کشاند؛ مخاطبی که تماشای این صحنه ها را دوست دارد به سینما می آید تا آنچه را ندارد و تجربه نمی کند، ببیند و تجربه کند. اکنون آنچه در لایه سطحی جامعه، تماشایی است زندگی های آنچنانی و فضاهای به اصطلاح لاکچری است. در این وضعیت، نمایش داخل یک خانه قصرگونه و اتومبیل های گران قیمت و زندگی های آنچنانی جذاب و تماشایی می شود. از این رو می توان گفت که آینه بغل فیلم برای تماشا کردن است نه تامل کردن ؛ حتی اگر فیلمساز کمی چاشنی حرف های حکیمانه را هم به آن اضافه کند یا از شکاف طبقاتی هم در خلق فضای دو قطبی بهره ببرد. آنقدر این دو قطبی سازی و نمایش شکاف و ... مرکز اخبار فیلم ایران اسلامی...
ما را در سایت مرکز اخبار فیلم ایران اسلامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 19 دی 1396 ساعت: 15:12

خبرنامه