بر اساس این گزارش در قرن ۱۸، هر چهار استاد اصلی این مدرسه علوم دینی بردهدار بودهاند. همچنین مهمترین فرد این مدرسه، جوزف براون، بخش زیادی از اموال خود را از طریق بهرهکشی از سیاهپوستان در معادن به دست میآورده است.
بر اساس این گزارش حتی پس از لغو بردهداری در امریکا، در قرنهای ۱۹ و ۲۰ این دانشکده علوم دینی همچنان با برابری نژادی به مخالفت پرداخته و با تأکید بر پایین بودن زیستی و ذاتی سیاهپوستان، از سروری و مقام بالای سفیدپوستان حمایت کرده است.
گزارش جدید نظر متخصصان این حوزه را جلب نکرده است. آنها معتقدند اگرچه بر اساس شواهد این گزارش، مدرسه علوم دینی باید به دلیل تاریخ نژادپرستانه خود سرزنش شود، اما آنچه در این گزارش ارائه شده موضوع شگفتآور و جدیدی نیست؛ چراکه اساس شکلگیری گروه بابتیست جنوبی در سال ۱۸۴۵ و جدایی آن از باپتیست شمالی بر مبنای اختلاف بر سر مسئله بردهداری بود.
جمار تیس بی، تاریخشناس متخصص مسائل نژاد و دین معتقد است: "این گزارش آغاز راه رهبران این مدرسه علوم دینی برای حل چالشهایی است که در گذشته روبهرو بودهاند. آنها باید با اقلیتهای قومی و نژادی به گفتگو بپردازند و به نوعی آشتی نژادی برسند."
بسیاری از باپتیستهای جنوبی امیدوارند گزارش جدید آخرین باری باشد که آنها با گذشته نژادپرستانه گروه مذهبی خود روبهرو میشوند. گروه باپتیست جنوبی امروزه در امریکا دومین گروه پروتستان کشور با جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفر را شکل میدهد.
مرکز اخبار فیلم ایران اسلامی...
ما را در سایت مرکز اخبار فیلم ایران اسلامی دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : بازدید : 350 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 18:23